Cu şi despre turişti şi „turişti”

Cu şi despre turişti şi „turişti”
Acum vreo doi ani, în vară, spre seară, îl aşteptam îngrijorată pe Sebi să vină de la oraş, unde avusese niscaiva treabă. Stăteam în poartă şi mă uitam de-a lungul uliţei… În sfârşit apare maşina, opreşte… şi încep să se scurgă din maşină patru fete şi un băiat. Obosiţi, flămânzi, dar veseli şi cu ochii luminoşi! Sebi le dă rucsacurile jos din portbagaj şi se uită la mine surâzător – întrebător. Copiii, studenţi cum am aflat mai apoi, erau la finalul unei săptămâni de drumeţie. Sebi îi luase de pe drum, din mijloc de pădure.
Stânjeniţi, nedorind să ne deranjeze au vrut să plece, să doarmă la marginea satului, dar noi i-am invitat în curte şi le-am zis să-şi pună corturile. Am mâncat împreună, am povestit, ne-am dat şi noi, moşii, mari excursionişti la vremea noastră… Amândoi îi priveam zâmbind cu nostalgie.
La un moment dat am observat că şuşoteau între ei şi se agitau în jurul unei pungi. Era punga cu tot gunoiul care li se strânsese timp de o săptămână de stat în natură.
Frumoşi copii, bravo lor!
Eee… dar uneori apar în peisaj şi creaturile bipede care vor să şadă şi ele în codru, cu muzica vuind din maşini la maxim, răspândindu-şi gunoaiele pe o rază cât mai mare-n jurul lor… pe verdele ăsta dulce şi blând…
Pentru unii dintre dumneavoastră, îmi cer scuze, probabil mă repet, dar trebuie să spun: când ne plimbăm prin pădure, mai strângem, cât putem şi noi, din gunoaiele gunoaielor…

Un gând despre “Cu şi despre turişti şi „turişti”

  1. Când eram copil și începusem să merg „la pădure” cu ai mei, unul din primele lucruri pe care m-au învățat a fost să strâng gunoiul în pungi și să le iau la plecare. Acum… Dumnezeu cu mila 😦

    Apreciază

Lasă un răspuns

