Discuţie avută cu Alex, celălalt băiat al vecinilor, 5 ani sau cum s-a terminat cu aerele mele de mare moralistă.

Alex omora gâze, cu furie, de când mergea de-a buşilea; la patru ani a omorât un arici, apoi o broască. Lovea câinele… crimele le aflam imediat de la Nicu, care mă pândea când ieşeam prin curte ca să mi-l pârască*:
– Tanti Mădălina, ştiţi ce a făcut azi Alex? Şi tot el adăuga repede – repede: a dat cu băţul în Haiduc! Haiduc fiind câinele lor, amărât şi-aşa destul sărmanul.
Reacţia mea în general în astfel de cazuri, nu întârzia nicio secundă în plus, după cum prea bine ştia şi Nicu.
De obicei, după ce îl chemam mai aproape mine, ca să mă uit în ochii lui şi să pricep ce-i în capul ăla drăgălaş, îi ziceam lui Alex, cât puteam eu de caraghios, cu o voce fals calmă:
– Păi bine măi copile, de ce loveşti tu biata fiinţă, ţi-a făcut ceva, te-a muşcat, te-a înţepat?!, mă rog, după caz…
Până într-o zi când, înfruntându-mi privirea neruşinat iscoditoare, începe şi el să mă ia la întrebări (unde până atunci, la morala mea, el tăcea evitându-mi privirea).
– Tanti Mădălina, dal lupi avem voie să omolâm?!
Neobişnuită cu riposta lui, dar rapidă ca un şoim, îi răspund fără ezitare:
– Doar dacă te atacă.
– Dal şalpe?
– Nici şarpe, decât dacă sare la tine să te muşte.
– Daaal, şi stă şi se gândeşte puţin, daal muşte putem?
– Nici muşte dacă-s afară şi nu-s în casă.
Văzând el o găină care scurma după râme pe lângă el mă întreabă, în sfârşit triumfător:
– Dal găini, găini putem să omolâm?
Cu un nod în gât, uitându-mă milos dar şi puţin vinovată la biata găină atât de vie şi frumos colorată, până la urmă îi răspund:
– Eee, dacă ţi-e foameee…
De la un timp Alex nu mai chinuie animalele, aş fi aflat de la Nicu.
* Păra, în acest caz clar de protecţie a animalelor, nu este ruşinoasă nici pentru „pârâtor” nici pentru cel care ascultă pâra, părerea mea.

Un gând despre “Discuţie avută cu Alex, celălalt băiat al vecinilor, 5 ani sau cum s-a terminat cu aerele mele de mare moralistă.

  1. prconstantin

    De aceea ingaduie Dumnezeu mai multe muste, mai multe broaste, vrabii s.a.m.d, caci inocenta copiilor mai striveste din ele. Insa cele care raman vor fi admirate de aceeasi copii cand vor fi mai mari .

    Apreciază

Lasă un răspuns

