În buzunarul de la piept – Cartea „Jurnalul fericirii” de Nicolae Steinhardt

Prima oară cred că am citit-o prin 2002, cadou de la un prieten. La vremea aceea aveam creierul terci, aşa că mare lucru n-am priceput. Mint, căci cumva pătrunsese în mine un sâmburaş de iubire şi de lumină, numai că eu habar n-aveam!
Trece timpul, câţiva ani, atâta cât mi-a luat ca să-mi dau seama că provoc în jurul meu suferinţă şi să mă înzdrăvenesc la cap şi în momentul de după starea de echilibru ∞ (ca să-i zic aşa!) chiar aveam nevoie grabnică de un reper. Fără s-o caut la nivel conştient, cartea respectivă a reapărut în mâinile mele. Eu chiar uitasem de ea. Am deschis-o aiurea şi am început să citesc… şi am citit de unde am deschis-o până la sfărşit şi am început-o imediat de la început şi am citit-o până la sfârşit.
De atunci o am tot timpul aproape, căci nu se ştie când am nevoie de ea!
De fiecare dată când o deschid şi încep să citesc mi se pare nouă, necitită, – o carte vie, care se preschimbă neîncetat.
Şi am dăruit această carte şi altora din preajma noastră!

Lasă un răspuns

