Prima întâlnire cu ghioceii din pădure

„Cred” că pisisicile astea ale noastre sunt din cauza mea aşa de active noaptea: dacă eu tot mă foiesc, ele de ce nu m-ar foi?
Azi a fost ziua perfectă ca să mergem la prima întâlnire cu ghioceii din pădure din anul ăsta! Soare şi cald. Prea cald!
După zăpezile de până mai ieri, Pământul s-a zvântat bine, dar nu s-a uscat, e doar puţin elastic încă, numai bun să te laşi purtat de el pe deal în sus.
Am crescut hrănindu-mă cu pacea bunicilor, în casa fermecată a dragostei lor.
În fiecare început de primăvară, când apăreau primii ghiocei în piaţă, bunicul îi aducea bunicii câteva bucheţele. Bunica îşi vâra nasul în ghiocei şi, cu ochii închişi, îi mirosea îndelung… După care, văzându-mă că mor de nerăbdare – eram dornică să trăiesc şi eu răscolitoarea senzaţie – , îmi întindea şi mie un bucheţel zicându-mi fals încruntată: „ Na, ia şi omoară-i!”
O zi întreagă stăteam cu ghioceii lipiţi de mână şi-i miroseam lacomă până când le luam tot parfumul. Noaptea, când adormeam, bunica îmi desfăcea cu grijă pumnul şi-mi scotea, unul căte unul, dintre degetele încleştate, cadavrele de ghiocei…

Am ieşit să-l chem pe Şarpe. Şarpe n-a venit. În seara asta Luna se odihneşte după nori şi pământul se pierde în întuneric.
Degeaba omul e inteligent, nu mă impresionează cultura, şcolile pe care le-a făcut, dacă mintea lui n-are suflet. Dumnezeul său încă nu s-a născut şi eu n-am nicio putere, căci dacă mii de ani de aici înainte am vorbi, tot muţi şi surzi ne-am despărţi la sfârşit. Mă rog, fiecare trebuie să-şi vadă singur propria-i sărăcie!
Pe inteligent nu mă supăr, pentru că e doar un locuitor al ţinutului oglinzii…
Dar… mă enervează tare şi nu vreau să am de-a face cu cel care pretinde că este artist dar are inima neagră, căci el amăgeşte lumea izvodind întuneric amar în loc de Lumină.

Imagine

2 gânduri despre “Prima întâlnire cu ghioceii din pădure

Lasă un răspuns

