Vedem chipul Răului, auzim glasul lui…

Vedem chipul Răului, auzim glasul lui… şi ştim că-i el, sub oricâte măşti colorate şi vesele s-ar ascunde, orice fel de muzică de bâlci ar cânta.
N-aş fi ieşit afară şi n-aş fi văzut Luna răsărind printre trunchiurile drepte a doi copaci de pe dealul de peste drum de casă – au trecut nori groşi toată ziua peste sat şi nu mă aşteptăm să o mai văd în noaptea asta! -, dacă n-ar fi scheunat Romică la uşă – pechinezul rămas de la proaspăt decedata babă Sica, cel care a fost ţinut în lanţ gros, de câine ciobănesc, câţiva ani… Ce să fac?! Nu puteam să dau năvală în curtea femeii şi să i-l iau pur şi simplu… deşi îmi crăpa inima de fiecare dată când treceam pe lângă curtea ei şi-l auzeam plângând… Sau puteam?!
Ca proaspăt cetăţean, cu drepturi depline, al minusculei ţări în care animalele sunt stăpânele omului, Romică are doar obligaţia de ne cere de mâncare la orice oră din zi sau din noapte s-ar întoarce din vagabondaj – sărăcuţul de el, ce dornic de libertate o fi fost! Încă nu-i obişnuit cu crănţănelele, dar până la urmă a mâncat tacticos tot ce i-am pus în farfurie.
Îmbrăcată ca-n mijloc de aprilie, cu bundiţă şi halat, am stat pe butucul din mijocul grădinii şi, pentru o clipă, m-am lăsat dizolvată în strălucirea galbenă a Lunii agăţate între doi copaci din cer.
Vedem Răul, îl auzim chicotind… dar nu-l oprim! Pipernicite şi infame creaturi… paralizaţi de frică, vieţuim în case fără suflet în fortăreţele lui, şi ne hrănim cu sânge şi otravă la fastuoasele-i ospeţe… Iar când cu inima nu mai simţim, chipul nostru moare, devenind chipul lui.

IMG_2622

