M-am trezit țipând dintr-un somn agitat

Deși afară e răcoare, stau cu ușa deschisă ca să ascult greierii… tare dor o să-mi mai fie la iarnă după cântecul lor.
Azi mi-a fost sufletul greu, abia l-am târât după mine.

Ieri ne programasem ca azi să culegem strugurii din via amicului nostru, dar cățelușului Romică i-a intrat ceva în ochi și Sebi a plecat de urgență cu el la doctor la oraș. A rămas ca eu să strâng ”cât oi putea” din bolta de pe terasă, dar după o oră și jumătate obosisem deja fără să fi cules mai nimic! Munca-i grea, efortul mare, iar eu nesimțit de grasă!
Deși la capătul puterilor, ca să adun ciorchinii imenși ce atârnau deasupra mea ca niște întunecate candelabre, m-am cocoțat pe prispă și tot balansându-mă înainte-înapoi în dans de balenă sinucigașă -, mă întindeam disperată după ei. Bineînțeles că până la urmă am amețit și era să cad.
Dar tot nu m-am dat bătută! Încrâncenată, m-am agățat de strugurele cel mai mare și aflat cel mai sus când, fulgerător, m-a înțepat o viespe de buricele degetului! Bine mi-a făcut!
Barză așezată bine-n cuib, satul îl priveam de sus!

Am fost la cules de struguri în cea mai adevărată și frumoasă poveste: cea a clipelor care rămân veșnice.
În curtea prietenului nostru intri pe o poartă de lemn care scărțâie melodios într-o grădină cu mulți copăcei printre care se unduiesc valurile verzi ale ierbii înalte.
Ca o ștrengăriță, prin luminișurile din bolta de viță de vie care o ascund, soarelui de toamnă i se arată casa: o domnișoară micuță și albă, cu ușile și tocurile ferestrelor vopsite cochet în albastru.
Cerul de peruzea se furișa printre frunzele verziigalbeneroșii ale boltei de viță și imaginea reflectată în geamuri era ca paleta de culori a unui mare artist.
Tăindu-le codițele, strugurii negrii, mari și grei, se lăsau cuprinși în palmele mele…
Când era să cad, m-am răsucit cu fața către casă și am tresărit când m-a privit ostilă, oglindindu-se-n fereastră, o străină încruntată.

M-am trezit țipând dintr-un somn agitat, aruncată aproape moartă la țărm de un vis urât…
Dar ce pot să-mi fac? E numai și numai vina mea!
Cu inima nepregătită îndeajuns, cu mintea neatentă și superficială, am deschis prea larg ușile și ferestrele sufletului casei mele și n-am observat cum, lăudându-mă și dându-mi întotdeauna dreptate, monstrul pe care-l credeam înger, s-a strecurat perfid înăuntru și s-a făcut stăpân.

IMG_0568

