Stropi mărunți de tristețe și otravă

Brr… frig afară. Frig și ceață.
Durerea de oase mă cocârjează, amintindu-mi să-mi cobor privirea ațintită spre ceruri, să mă mai oglindesc și în lut!
Dar, inconștientă creatură ce sunt, dârdâind, mi-am luat inima-n dinți și am stat preț de-o visare afară, în hamac.
Din cauza umezelii, difuz luminat de razele Lunii, am văzut cum văzduhul a devenit fluid fosforescent… Liniște… nicio pală de vânt care să smotocească frunzele, să le facă să râdă, doar din când în când, un greiere nebun cânta răgușit. Pe deasupra mea a trecut țipând o cucuvea… mititica mamei, sărăcuța de ea!

Povestea e mai lungă și mai complicată, n-are rost s-o înșir pe toată, dar tare tâmpită a fost săptămâna asta!
Eh, îmbătrânim amândoi, și de-acum, la fiecare început de toamnă, ne așteaptă, firesc, câte-un nou beteșug.
Punând capac, trei zile, din cauza vremii foarte urâte, am stat la grămadă cu pisisicile, închiși în casă ca niște trântori.
După atâta vară, fără preaviz înghesuiți împreună cu toate bolile noastre între patru pereți, trist, lung, întunecat, mișcându-se tare greu, ni s-a părut că trece timpul…
Încet-încet, fără să băgăm de seamă, tot ițindu-se încruntat la ferestre, tot bătând enervant în acoperiș, cerul vinețiu ne-a picurat în suflete stropi mărunți de tristețe și otravă. După trei zile de captivitate la comun, bosumflați că greul de-abia acum începe, că primăvara e atât de departe, eram amândoi ursuzi de-a binelea. Peste zece ani cred c-o să ne împungem unul pe altul, mai în glumă mai în serios, cu bastoanele!
Noroc că a patra zi a ieșit Soarele și ne-a mai încălzit inimile… și oasele.

Cred că dintre toate ridurile bătrâneții, cea mai respingătoare este cuta înghețată a acrelii.

IMG_1537

