Turmele rămân aceleași, dar se schimbă des păstorii.

Pentru că a fost atât de cald, de frumos, de albastruauriuarămiu infinitul în ultima săptămână, ca să ne mai alinăm sufletele triste, împovărate de atâta moarte, am făcut zilnic drumeții prin pădurile din apropiere până am ”epuizat” până la ”plictis” toate locurile știute. Așa că azi ne-am hotărât să explorăm marginile lumii noastre. Ne-am aburcat în Lădița noastră și am mers încotro am văzut cu ochii. Și nu prea departe – dacă mă mobilizez strașnic altădată aș putea ajunge chiar și cu picioarele mele – am găsit încă un ținut fermecat.
Am stat ce-am stat, am admirat și ne-am mirat, dar a trebuit s-o luăm până la urmă din loc pentru că din toate părțile au început a se ivi, mânate înspre noi de ciobani, turme de căprițe zvăpăiate și turme de oițe blânde, apărate, firește, de câini mari cu colții grei.

Am ieșit să-l chem pe Șarpe (dar el era deja pe geam așteptând să-i dau drumul în casă, la căldurică) și m-a izbit căldura de afară. Mi-am pus o pătură pe mine și am stat puțin în hamac… și am legănat cerul nopții pe picioare.

De câte ori aud că vine turma pe uliță, tropotind, behăind, forfotind, ies repede la poartă ca să mă uit fascinată la frumoasele animăluțe. Căprițele, nebunele, se cațără, aleargă, se împrăștie, intră în curțile oamenilor și le mănâncă varza, pomii… în schimb oițele cu ochii blânzi sunt liniștite, ele rumegă încet iarba de pe marginile drumului.

La aceeași turmă se schimbă des ciobanii. Unele animale au noroc dacă nimeresc un cioban cu suflet bun.
Dar, din păcate, ciobani buni sunt puțini. În general sunt ciobani răi, cei care agresează animalele: le bat, le înjură, le neglijează.
Of, ce trist e să văd animale triste. Bineînțeles că mă lupt cu indivizii, dacă văd eu cu ochii mei vreun abuz împotriva unui animal. Luptă manifestată prin țipete la adresa ciobanului respectiv. Strig să-l opresc să nu le mai bată cu bâta, scoțând din mine VOCEA din Dune.. dar ei nu înțeleg absolut nimic și pe mine mă consideră o biată nebună.

Turmele rămân aceleași, dar se schimbă des păstorii.
Biete turme cu păstori netrebnici.

IMG_3691

