Lasă-le să curgă…

Mai devreme s-a auzit un zgomot puternic, o izbitură în uşa de la intrare şi m-am speriat. M-am dus repede să văd ce se întâmplă:
Milka venise de la vânătoare cu cel de-al doilea şoricel prins în noaptea asta şi se juca veselă cu el azvârlindu-l în în sus.
Am încercat să intervin, dar era prea târziu: bietul şoricel nu mai putea fi salvat.

Ieri a fost o zi tare frumoasă! Dulce şi cald era văzduhul, păsărelele cântau, mimiţele se zbenguiau tăind cu cozile razele de soare, culcând la pământ în fuga lor ghioceii, albinuţele zumzăiau şi Universul mirosea a primăvară.
Dar tristeţea de moarte ce ieri se hrănea şi creştea din inima mea, a acoperit cerul, a invadat lumea, şi a jefuit-o de frumuseţe.
Am fost foarte, foarte obosită ieri.

Fără să-mi dea răgaz să uit şi, uitând, să pot să o iert, s-a cocoţat iar în spinarea mea şi m-a tras înapoi în beznă. Cu degetele încleştate cu furie în părul meu, urla fără oprire: cretino, demento, imbecilo! Ce urâtă eşti, ce proastă eşti, de nimic nu eşti bună… mi-ai stricat viaţa. Idioato! Idioato! E numai vina ta!, E numai vina ta!…
… e vina mea, e numai vina mea.
Aşa am crescut: ca o floare udată zilnic cu otravă.
Şi asta ştiu despre mine: că nu sunt bună de nimic; că sunt urâtă şi proastă şi că nimeni, niciodată nu m-ar putea iubi!
De când mă ştiu, tânjesc după iubire.

Şarpe a miorlăit că vrea afară. Bine că am aprins lumina de la intrare când să-i dau drumul, căci Milka era deja cu al treilea şoricel mort pe preş şi abia aştepta să mi-l vâre în casă zicându-mi: „vezi, ţi l-am adus ca să te joci şi tu puţin cu el!”.
Aşa că Şarpe, rămas mofluz în casă, s-a tolănit până la urmă cât e de lung şi de lat pe fotoliu şi s-a pus pe tors.

Plouă.
Ca să mă adun, să-mi pot reaminti tihna, am închis maşinăria.
Am aprins doar o lumânare care să-mi lumineze delicat ghioceii de pe pervaz şi am încercat să ascult cu toată fiinţa ploaia căzând.
Dar, încă atentă la valurile de suferinţă ce tălăzuiau în mine, la început n-am auzit decât vocile gândurilor care mă sufocau: Fără răul din care m-am născut, cine, unde, ce-aş fi fost acum?!
Plouă.
Am obosit. Mi-e somn.
Lacrimi mari, mântuitoare, mi se scurg pe obraji. Lasă-le să curgă…

IMG_9330

